ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΦΑΡΑΝΤΑΚΗΣ (Πρόεδρος του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης – Συμβασιούχων Πυροσβεστών)
Κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κυρίες και κύριοι Βουλευτές. Κύριε Πρόεδρε, θέλουμε να σας ευχαριστήσουμε προσωπικά για την ευαισθησία που δείχνεις στο να καλέσεις ένα κλάδο με μεγάλη ιστορία και αυτό φαίνεται από τη μεγάλη προσφορά που έχει δείξει στη κοινωνία και συνάμα από τους είκοσι δύο νεκρούς αδικοχαμένους συναδέλφους που έπεσαν στην ώρα του καθήκοντος.
Η αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος, θα ήταν στη σωστή κατεύθυνση αν ξεκινούσε με την ομογενοποίηση του Πυροσβεστικού Σώματος και όχι προς τις τρεις κατηγορίες που έχει αυτή τη στιγμή. Η ομογενοποίηση έχει δύο κατευθύνσεις.
Η πρώτη και η κύρια είναι το καθηκοντολόγιο, όπως, ορίζει ο ν. 3938/2011 μας καθορίζει τα πλήρη καθήκοντα απέναντι στα δάση, αντιθέτως εις τα αστικά συμβάντα επικουρούμε. Ο ν. 3938/2011 λέει, όμως, μέσα ότι λόγο της εμπειρίας μας, της προϋπηρεσίας μας καταργούνται σχολές στις κατά τόπους υπηρεσίες και παίρνουμε σχολές, όπως, αυτές που παίρνουν και μόνιμοι Πυροσβέστες. Αυτή τη στιγμή στα Βίλια είναι πολίτες πυροσβέστες -και καλώς είναι- αυτοί σε τέσσερις μήνες, κύριοι, με το που βγουν από τη σχολή παίρνουν πλήρης καθήκοντα. Εγώ, πέρασαν δύο μήνες, αλλά με 25 χρόνια προϋπηρεσία, τελείωσε η σχολή μου, πέρασα τα γραπτά και έμεινα επικουρικά στα αστικά συμβάντα.
Έρχεται εδώ το νομοσχέδιο και –εδώ, θέλω να σταθώ γιατί ειλικρινά αυτό με τη μεγάλη ιστορία του κλάδου μας προσβάλλει– δίνει στο Διοικητή, λόγω ότι σήμερον έχουμε πολλές βροχές, πλημμύρες να μου δώσει τα ίδια καθήκοντα με τον μόνιμο και μόλις, πέσει η στάθμη του νερού να με ξαναγυρίσει πίσω στη θέση μου και σημειωτέον να έχει χρεωθεί το ελληνικό δημόσιο μέσα ατομικής προστασίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται και να μην μπορώ να χρησιμοποιήσω. Ελάτε στη θέση μου -και προπαντός που έτυχε και τιμή μου που είμαι Κρητικός- να πάτε σε ένα συμβάν, να καίγεται το σπίτι του άλλου και να με βλέπει ο άλλος απέναντι και να μην μπορώ να τον βοηθήσω, γιατί μου λέει ο Διοικητής, δεν θα μπεις μέσα και δεν μπορείς να μπεις μέσα, γιατί θα με καταστρέψεις, άμα, πάθεις κάτι. Σας αντιστρέψω τους όρους και σας λέω, ελάτε τώρα στη θέση εκείνου που έχει το σπίτι και εγώ κάθομαι απέξω. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι εδώ πρέπει να το δείτε. Πιστεύω ότι έχετε την ευαισθησία, έχετε τις κρίσεις και να το δείτε στη σωστή κατεύθυνση.
Ένα άλλο κομμάτι που όντως μας τιμά από τη μια μεριά και δίνει, επειδή το νομοσχέδιο λέει ότι η Πυροσβεστική γίνεται βραχίονας της Πολιτικής Προστασίας και αυτό πάλι ξανά τονίζω μας τιμά, γιατί μας εμπιστεύεται το νομοσχέδιο και ο κ. Υπουργός, που το φέρνει, ότι έχουμε στιβαρές πλάτες να σηκώσουμε Πολιτική Προστασία. Ναι, αλλά κάνει, όμως, ένα άλλο παρά πολύ μεγάλο σφάλμα που διαχωρίζει το προσωπικό και όταν το προσωπικό δεν είναι ενωμένο και υπάρχει αντιπαλότητα τότε τα αποτελέσματα δεν είναι τα θεμιτά και δεν μπορούμε να πάμε μετά εις το ζενίθ των αποδόσεων μας.
Θέλω παρακάτω να συνεχίσει ο Γραμματέας της Ομοσπονδίας που είναι και νεαρό παιδί.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΙΡΒΙΔΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Ανδρεαδάκης.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ (Γραμματέας του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης – Συμβασιούχων Πυροσβεστών): Να σας ευχαριστήσω και εγώ με τη σειρά μου για τη σημερινή πρόσκληση στην Επιτροπή, για να εκθέσουμε τις προτάσεις μας.
Λαμβάνοντας γνώση του νομοσχεδίου στο μέτρο του δυνατού, γιατί κάποια σημεία δεν αποσαφηνίζονται πλήρως από τώρα, μιας και θα διευκρινιστούν αργότερα με Προεδρικά Διατάγματα, όπως, αναφέρεται. Έχουμε να κάνουμε κάποιες παρατηρήσεις. Είμαστε, όμως, αρκετά αισιόδοξοι θα έλεγα, μιας και οι παρατηρήσεις μας αυτές δεν είναι κάτι διαφορετικό από την πρόθεση, από την επιθυμία του Υπουργό, όπως έχει εκφραστεί σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις του που όσο έχουν να κάνουν με το Πυροσβεστικό Σώμα και συγκεκριμένα στην ομογενοποίηση το προσωπικού. Πόσο σημαντικό είναι η ομογενοποίηση του προσωπικού. Δεν είναι τίποτα λιγότερο ή περισσότερο από τις προθέσεις του Πρωθυπουργού, για αποκατάσταση κοινωνικών αδικιών και απονομή κοινωνικής δικαιοσύνης όπου εκδηλώνονται τέτοιου είδους φαινόμενα. Με λίγα λόγια δεν είναι τίποτα λιγότερο ή τίποτα περισσότερο από τις δεσμεύσεις απέναντι μας της πολιτικής και φυσική ηγεσίας.
Θεωρούμε ότι καμία αναδιοργάνωση δεν θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, αν προηγουμένως δεν κατάφερε να ομογενοποιήσουμε το προσωπικό του. Το πόσο σημαντικό είναι αυτό η ομογενοποίηση του προσωπικό φάνηκε και από τις τοποθετήσεις των προηγούμενων συναδέλφων από τις άλλες δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις του σώματος και τους οποίους τους ευχαριστούμε για τη στήριξη μας αυτή. Φάνηκε και από τις τοποθετήσεις στη πρώτη συνεδρίαση από όλους τους Εισηγητές, από όλους τους Βουλευτές, συναδέλφους σας εδώ των κόμματων.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, θεωρούμε ότι παρόλο που αποτελούσαν τα περισσότερα δέσμευση από την πολιτική και φυσική ηγεσία απέναντί μας, όχι μόνο κινείται στην κατεύθυνση αυτή, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις μας διαφοροποιεί και μάλιστα απαξιωτικά. Οι δύο περιπτώσεις είναι αυτές που ανέφερε πριν λίγο ο συνάδελφος.
Το θέμα του καθηκοντολογίου, ενώ προς το παρόν οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης, αναφέρεται στο νομό ότι εκτελούν καθήκοντα επικουρικά στα αστικά συμβάντα. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε θέση να σας αναφέρουμε ότι τώρα υπάρχουν Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης, τοποθετημένοι σε υπηρεσίες ειδικών υπηρεσιών, λιμάνια, αεροδρόμια, ΕΜΑΚ. Παρανομούμε, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά, η υπηρεσία έχει σημαντικό πρόβλημα πάνω σ' αυτό.
Πέραν αυτού, θα ήθελα να αναφέρω άλλη μια απαξιωτική διαφοροποίηση επιπλέον από τις υπόλοιπες που έχουμε το άρθρο 76, το οποίο έχει να κάνει με το Συμβούλιο του Επιτελικού Σχεδιασμού. Το ανέφεραι πριν λίγο και εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ. Το Συμβούλιο του Επιτελικού Σχεδιασμού, είναι το ανώτερο -θα έλεγα- του Πυροσβεστικού Σώματος, το οποίο χαράζει την πορεία του Πυροσβεστικού Σώματος προς το μέλλον. Το 1/3 της δύναμης του πυροσβεστικού σώματος, εκπροσωπείται από εμάς. Για να είναι πιο συγκεκριμένος, είμαστε το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, 4.000 τον αριθμό, το ένα τρίτο της οργανικής δύναμης ή 1.500 συμβασιούχοι πυροσβέστες. Όλοι οι συνάδελφοι αυτοί, εκτελούν την υπηρεσία τους καθημερινά στη βάρδια τους, μόνο το 1% - 2% - 3% να εκτελεί υπηρεσίας στο καθήκον και όμως, δεν δίδεται η δυνατότητα να εκπροσωπηθούμε στο Συμβούλιο του Επιτελικού Σχεδιασμού.
Το επόμενο άρθρο το οποίο μας διαφοροποιεί σε άλλη μια περίπτωση απαξιωτικά είναι αυτό που ανέφεραι ο συνάδελφος το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε Περιφερειάρχη, να μας χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο μετά το τέλος της αντιπυρικής περιόδου σε καθήκοντα προληπτικής πυροπροστασίας - πυρασφάλειας.
Αν το Πυροσβεστικό Σώμα, γίνει βραχίονας της Πολιτικής Προστασίας δεν θεωρούμε σωστό, δεν θεωρούμε ηθικό να αναλάβουν το κομμάτι αυτό μόνο οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης. Εμείς, θέλαμε να αποσυρθεί η διάταξη αυτή και να προσληφθούν οι συνάδελφοί συμβασιούχοι πυροσβέστες προς το παρόν, οι οποίοι τους δίδεται η δυνατότητα να έρχονται μόνο πέντε μήνες αντιπυρική περιόδου και μετά να μπαίνουν άλλους τρεις μήνες στο ταμείο ανεργίας. Τι καλύτερο για Πυροσβεστικό Σώμα, τα καθήκοντα αυτά να τα αναλάβουν οι συνάδελφοι αυτοί, να δουλεύουν δώδεκα μήνες το χρόνο, έτσι και αλλιώς επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του Κράτους, δεν μιλάμε για νέες προσλήψεις για πέντε μήνες που απασχολούνται στην αντιπυρική περίοδο συν το ταμείο ανεργίας.
Επιπλέον, κατά κύριο λόγο, θα ήθελα να σταθώ στο άρθρο 99 του νομοσχεδίου το οποίο αφορά τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης. Στην ουσία τροποποιεί κάποιες διατάξεις του ν. 3938/2011 που μας προσέλαβε. Δίνει τη δυνατότητα στη πρώτη του παράγραφο, στους πυροσβέστες οι οποίοι προσελήφθησαν κατά την εφαρμογή του νόμου, οι οποίοι κάτω το έτος πρόσληψής τους δεν είχαν υπερβεί το 40ο της ηλικίας τους να νομιμοποιηθούν πολύ νωρίτερα απ' ό,τι προβλέπει ο ν. 3938/2011, πριν τελειώσει η πενταετία.
Η αναδιοργάνωση του Πυροσβεστικού Σώματος, θα ήταν στη σωστή κατεύθυνση αν ξεκινούσε με την ομογενοποίηση του Πυροσβεστικού Σώματος και όχι προς τις τρεις κατηγορίες που έχει αυτή τη στιγμή. Η ομογενοποίηση έχει δύο κατευθύνσεις.
Η πρώτη και η κύρια είναι το καθηκοντολόγιο, όπως, ορίζει ο ν. 3938/2011 μας καθορίζει τα πλήρη καθήκοντα απέναντι στα δάση, αντιθέτως εις τα αστικά συμβάντα επικουρούμε. Ο ν. 3938/2011 λέει, όμως, μέσα ότι λόγο της εμπειρίας μας, της προϋπηρεσίας μας καταργούνται σχολές στις κατά τόπους υπηρεσίες και παίρνουμε σχολές, όπως, αυτές που παίρνουν και μόνιμοι Πυροσβέστες. Αυτή τη στιγμή στα Βίλια είναι πολίτες πυροσβέστες -και καλώς είναι- αυτοί σε τέσσερις μήνες, κύριοι, με το που βγουν από τη σχολή παίρνουν πλήρης καθήκοντα. Εγώ, πέρασαν δύο μήνες, αλλά με 25 χρόνια προϋπηρεσία, τελείωσε η σχολή μου, πέρασα τα γραπτά και έμεινα επικουρικά στα αστικά συμβάντα.
Έρχεται εδώ το νομοσχέδιο και –εδώ, θέλω να σταθώ γιατί ειλικρινά αυτό με τη μεγάλη ιστορία του κλάδου μας προσβάλλει– δίνει στο Διοικητή, λόγω ότι σήμερον έχουμε πολλές βροχές, πλημμύρες να μου δώσει τα ίδια καθήκοντα με τον μόνιμο και μόλις, πέσει η στάθμη του νερού να με ξαναγυρίσει πίσω στη θέση μου και σημειωτέον να έχει χρεωθεί το ελληνικό δημόσιο μέσα ατομικής προστασίας με ό,τι αυτό συνεπάγεται και να μην μπορώ να χρησιμοποιήσω. Ελάτε στη θέση μου -και προπαντός που έτυχε και τιμή μου που είμαι Κρητικός- να πάτε σε ένα συμβάν, να καίγεται το σπίτι του άλλου και να με βλέπει ο άλλος απέναντι και να μην μπορώ να τον βοηθήσω, γιατί μου λέει ο Διοικητής, δεν θα μπεις μέσα και δεν μπορείς να μπεις μέσα, γιατί θα με καταστρέψεις, άμα, πάθεις κάτι. Σας αντιστρέψω τους όρους και σας λέω, ελάτε τώρα στη θέση εκείνου που έχει το σπίτι και εγώ κάθομαι απέξω. Αντιλαμβάνεστε, λοιπόν, ότι εδώ πρέπει να το δείτε. Πιστεύω ότι έχετε την ευαισθησία, έχετε τις κρίσεις και να το δείτε στη σωστή κατεύθυνση.
Ένα άλλο κομμάτι που όντως μας τιμά από τη μια μεριά και δίνει, επειδή το νομοσχέδιο λέει ότι η Πυροσβεστική γίνεται βραχίονας της Πολιτικής Προστασίας και αυτό πάλι ξανά τονίζω μας τιμά, γιατί μας εμπιστεύεται το νομοσχέδιο και ο κ. Υπουργός, που το φέρνει, ότι έχουμε στιβαρές πλάτες να σηκώσουμε Πολιτική Προστασία. Ναι, αλλά κάνει, όμως, ένα άλλο παρά πολύ μεγάλο σφάλμα που διαχωρίζει το προσωπικό και όταν το προσωπικό δεν είναι ενωμένο και υπάρχει αντιπαλότητα τότε τα αποτελέσματα δεν είναι τα θεμιτά και δεν μπορούμε να πάμε μετά εις το ζενίθ των αποδόσεων μας.
Θέλω παρακάτω να συνεχίσει ο Γραμματέας της Ομοσπονδίας που είναι και νεαρό παιδί.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΙΡΒΙΔΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Το λόγο έχει ο κ. Ανδρεαδάκης.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ (Γραμματέας του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης – Συμβασιούχων Πυροσβεστών): Να σας ευχαριστήσω και εγώ με τη σειρά μου για τη σημερινή πρόσκληση στην Επιτροπή, για να εκθέσουμε τις προτάσεις μας.
Λαμβάνοντας γνώση του νομοσχεδίου στο μέτρο του δυνατού, γιατί κάποια σημεία δεν αποσαφηνίζονται πλήρως από τώρα, μιας και θα διευκρινιστούν αργότερα με Προεδρικά Διατάγματα, όπως, αναφέρεται. Έχουμε να κάνουμε κάποιες παρατηρήσεις. Είμαστε, όμως, αρκετά αισιόδοξοι θα έλεγα, μιας και οι παρατηρήσεις μας αυτές δεν είναι κάτι διαφορετικό από την πρόθεση, από την επιθυμία του Υπουργό, όπως έχει εκφραστεί σε όλες τις δημόσιες τοποθετήσεις του που όσο έχουν να κάνουν με το Πυροσβεστικό Σώμα και συγκεκριμένα στην ομογενοποίηση το προσωπικού. Πόσο σημαντικό είναι η ομογενοποίηση του προσωπικού. Δεν είναι τίποτα λιγότερο ή περισσότερο από τις προθέσεις του Πρωθυπουργού, για αποκατάσταση κοινωνικών αδικιών και απονομή κοινωνικής δικαιοσύνης όπου εκδηλώνονται τέτοιου είδους φαινόμενα. Με λίγα λόγια δεν είναι τίποτα λιγότερο ή τίποτα περισσότερο από τις δεσμεύσεις απέναντι μας της πολιτικής και φυσική ηγεσίας.
Θεωρούμε ότι καμία αναδιοργάνωση δεν θα φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα, αν προηγουμένως δεν κατάφερε να ομογενοποιήσουμε το προσωπικό του. Το πόσο σημαντικό είναι αυτό η ομογενοποίηση του προσωπικό φάνηκε και από τις τοποθετήσεις των προηγούμενων συναδέλφων από τις άλλες δύο συνδικαλιστικές οργανώσεις του σώματος και τους οποίους τους ευχαριστούμε για τη στήριξη μας αυτή. Φάνηκε και από τις τοποθετήσεις στη πρώτη συνεδρίαση από όλους τους Εισηγητές, από όλους τους Βουλευτές, συναδέλφους σας εδώ των κόμματων.
Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, θεωρούμε ότι παρόλο που αποτελούσαν τα περισσότερα δέσμευση από την πολιτική και φυσική ηγεσία απέναντί μας, όχι μόνο κινείται στην κατεύθυνση αυτή, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις μας διαφοροποιεί και μάλιστα απαξιωτικά. Οι δύο περιπτώσεις είναι αυτές που ανέφερε πριν λίγο ο συνάδελφος.
Το θέμα του καθηκοντολογίου, ενώ προς το παρόν οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης, αναφέρεται στο νομό ότι εκτελούν καθήκοντα επικουρικά στα αστικά συμβάντα. Αυτή τη στιγμή είμαστε σε θέση να σας αναφέρουμε ότι τώρα υπάρχουν Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης, τοποθετημένοι σε υπηρεσίες ειδικών υπηρεσιών, λιμάνια, αεροδρόμια, ΕΜΑΚ. Παρανομούμε, γιατί δεν μπορούμε να κάνουμε διαφορετικά, η υπηρεσία έχει σημαντικό πρόβλημα πάνω σ' αυτό.
Πέραν αυτού, θα ήθελα να αναφέρω άλλη μια απαξιωτική διαφοροποίηση επιπλέον από τις υπόλοιπες που έχουμε το άρθρο 76, το οποίο έχει να κάνει με το Συμβούλιο του Επιτελικού Σχεδιασμού. Το ανέφεραι πριν λίγο και εκπρόσωπος της ΓΣΕΕ. Το Συμβούλιο του Επιτελικού Σχεδιασμού, είναι το ανώτερο -θα έλεγα- του Πυροσβεστικού Σώματος, το οποίο χαράζει την πορεία του Πυροσβεστικού Σώματος προς το μέλλον. Το 1/3 της δύναμης του πυροσβεστικού σώματος, εκπροσωπείται από εμάς. Για να είναι πιο συγκεκριμένος, είμαστε το ανώτατο συνδικαλιστικό όργανο των Πυροσβεστών Πενταετούς Υποχρέωσης, 4.000 τον αριθμό, το ένα τρίτο της οργανικής δύναμης ή 1.500 συμβασιούχοι πυροσβέστες. Όλοι οι συνάδελφοι αυτοί, εκτελούν την υπηρεσία τους καθημερινά στη βάρδια τους, μόνο το 1% - 2% - 3% να εκτελεί υπηρεσίας στο καθήκον και όμως, δεν δίδεται η δυνατότητα να εκπροσωπηθούμε στο Συμβούλιο του Επιτελικού Σχεδιασμού.
Το επόμενο άρθρο το οποίο μας διαφοροποιεί σε άλλη μια περίπτωση απαξιωτικά είναι αυτό που ανέφεραι ο συνάδελφος το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον εκάστοτε Περιφερειάρχη, να μας χρησιμοποιεί αποκλειστικά και μόνο μετά το τέλος της αντιπυρικής περιόδου σε καθήκοντα προληπτικής πυροπροστασίας - πυρασφάλειας.
Αν το Πυροσβεστικό Σώμα, γίνει βραχίονας της Πολιτικής Προστασίας δεν θεωρούμε σωστό, δεν θεωρούμε ηθικό να αναλάβουν το κομμάτι αυτό μόνο οι Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης. Εμείς, θέλαμε να αποσυρθεί η διάταξη αυτή και να προσληφθούν οι συνάδελφοί συμβασιούχοι πυροσβέστες προς το παρόν, οι οποίοι τους δίδεται η δυνατότητα να έρχονται μόνο πέντε μήνες αντιπυρική περιόδου και μετά να μπαίνουν άλλους τρεις μήνες στο ταμείο ανεργίας. Τι καλύτερο για Πυροσβεστικό Σώμα, τα καθήκοντα αυτά να τα αναλάβουν οι συνάδελφοι αυτοί, να δουλεύουν δώδεκα μήνες το χρόνο, έτσι και αλλιώς επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό του Κράτους, δεν μιλάμε για νέες προσλήψεις για πέντε μήνες που απασχολούνται στην αντιπυρική περίοδο συν το ταμείο ανεργίας.
Επιπλέον, κατά κύριο λόγο, θα ήθελα να σταθώ στο άρθρο 99 του νομοσχεδίου το οποίο αφορά τους Πυροσβέστες Πενταετούς Υποχρέωσης. Στην ουσία τροποποιεί κάποιες διατάξεις του ν. 3938/2011 που μας προσέλαβε. Δίνει τη δυνατότητα στη πρώτη του παράγραφο, στους πυροσβέστες οι οποίοι προσελήφθησαν κατά την εφαρμογή του νόμου, οι οποίοι κάτω το έτος πρόσληψής τους δεν είχαν υπερβεί το 40ο της ηλικίας τους να νομιμοποιηθούν πολύ νωρίτερα απ' ό,τι προβλέπει ο ν. 3938/2011, πριν τελειώσει η πενταετία.
(Συνέχεια ομιλίας κ. Βασίλη Ανδρεαδάκη, Γραμματέας του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης - Συμβασιούχων Πυροσβεστών)
Θεωρούμε, ότι υπάρχει και εδώ, μία κοινωνική αδικία, διότι υπάρχουν πάρα πολλοί συνάδελφοι οι οποίοι κατά το χρόνο πρόσληψής τους ήταν πάνω από 40 χρονών, ενώ έχουν τη δυνατότητα με τα χρόνια προϋπηρεσίας που έχουν να θεμελιώσουν πλήρες συνταξιοδοτικό δικαίωμα. Ποιός ο λόγος να μονιμοποιηθεί κάποιος που είναι 40 και κάποιος που είναι 42, 45 ή και παραπάνω, από τη στιγμή που μπορεί να θεμελιώσει πλήρες συνταξιοδοτικό δικαίωμα, να μην μπορεί να το κάνει.
Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης που έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν ίδια καθήκοντα με το μόνιμο προσωπικό, μόνο σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης ή σε περιπτώσεις που συντρέχουν ειδικοί λόγοι ή σε περιπτώσεις που δυσχεραίνουν … το Πυροσβεστικό Σώμα. Θεωρούμε, ότι η διάταξη αυτή, για άλλη μια φορά, μας προσβάλλει, διότι οι λόγοι αυτοί, ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορούν να επικαλεστούν από τον εκάστοτε επικεφαλή, διοικητή, χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος.
Επιπλέον, πέραν αυτών, με την ευκαιρία αυτού του νομοσχεδίου, θα ζητούσαμε να προκύψουν 2 επιπλέον τροποποιήσεις του ν.3938, οι οποίοι έχουν κάνουμε δύο μεγάλες κοινωνικές αδικίες που επιβαρύνει επιπλέον τον κλάδο μας. Η μία έχει να κάνει με τους επιτυχόντες συναδέλφους πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, οι οποίοι κατά την εφαρμογή του ν.3938, δεν προσελήφθησαν κατά την πρώτη εφαρμογή του. Ο νόμος έδωσε τη δυνατότητα να προσληφθούν 4.000 πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, προβλέποντας, όμως, ότι δεν είναι αρκετός ο αριθμός αυτός, για να καλύψουν όλο το φάσμα των συναδέλφων συμβασιούχων πυροσβεστών που τότε είχαμε πρόθεση να αποκαταστήσουμε. Προέβλεψε, όμως, ο νομοθέτης και φαίνεται με σαφήνεια και από τα πρακτικά των τότε συνεδριάσεων, ότι όσοι δεν προσληφθούν κατά την πρώτη εφαρμογή, θα τους δοθεί η δυνατότητα να προληφθούν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, στα οποία έδωσε και ισχύ στη λίστα επιλαχόντων. Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα, διανύοντας το τρίτο έτος της εφαρμογής του νόμου αυτού, δεν έχει γίνει καμία εφαρμογή της διάταξης αυτής. Αντιθέτως, έγινε εν μέρει, θα έλεγα, εφαρμογή της διάταξης αυτής και προσελήφθησαν πριν λίγο καιρό 225 μόνιμοι συνάδελφοι πυροσβέστες, μόνο από προκήρυξη και δεν έγινε εφαρμογή της διάταξης που αναφέρει, ότι το 50% των κενών οργανικών θέσεων του Πυροσβεστικού Σώματος θα καλύπτονται από αυτή τη λίστα επιλαχόντων.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΙΡΒΙΔΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ολοκληρώστε παρακαλώ.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ (Γραμματέας του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης - Συμβασιούχων Πυροσβεστών): Τελειώνω, είναι η τελευταία παράγραφος κ. Πρόεδρε. Επιπλέον, θα ήθελα να σταθώ στους συναδέλφους, οι οποίοι δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να συμπεριληφθούν σε αυτό το νόμο, λόγω έλλειψης κάποιου προσόντος, οι οποίοι, όπως ανέφερα και πριν, είναι αυτοί που έτσι και αλλιώς επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, είναι συνάδελφοι συμβασιούχοι πυροσβέστες. Απασχολούνται 5 μήνες την αντιπυρική περίοδο και μετά ταμείο ανεργίας. Ζητάμε, λοιπόν, να προσληφθούν τους 6 μήνες της αντιπυρικής περιόδου στο Πυροσβεστικό Σώμα και τους άλλους 6 μήνες να αναλάβουν τα καθήκοντα της προληπτικής πυροπροστασίας, πυρασφάλειας, που επιθυμεί ο κ. Υπουργός να αναλάβει πλέον το Πυροσβεστικό Σώμα.
Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι και στις δύο αυτές περιπτώσεις, ότι δεν μιλάμε για νέες προσλήψεις το Πυροσβεστικό Σώμα, μιλάμε για συναδέλφους που ήδη επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό. Σας ευχαριστώ πολύ και να επισημανθεί ότι όλα τα παραπάνω δεν στοιχίζουν κάτι επιπλέον στον προϋπολογισμό.
Στο ίδιο άρθρο αναφέρεται ότι οι πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης που έχουν τη δυνατότητα να εκτελούν ίδια καθήκοντα με το μόνιμο προσωπικό, μόνο σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης ή σε περιπτώσεις που συντρέχουν ειδικοί λόγοι ή σε περιπτώσεις που δυσχεραίνουν … το Πυροσβεστικό Σώμα. Θεωρούμε, ότι η διάταξη αυτή, για άλλη μια φορά, μας προσβάλλει, διότι οι λόγοι αυτοί, ανά πάσα ώρα και στιγμή μπορούν να επικαλεστούν από τον εκάστοτε επικεφαλή, διοικητή, χωρίς να υπάρχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος.
Επιπλέον, πέραν αυτών, με την ευκαιρία αυτού του νομοσχεδίου, θα ζητούσαμε να προκύψουν 2 επιπλέον τροποποιήσεις του ν.3938, οι οποίοι έχουν κάνουμε δύο μεγάλες κοινωνικές αδικίες που επιβαρύνει επιπλέον τον κλάδο μας. Η μία έχει να κάνει με τους επιτυχόντες συναδέλφους πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, οι οποίοι κατά την εφαρμογή του ν.3938, δεν προσελήφθησαν κατά την πρώτη εφαρμογή του. Ο νόμος έδωσε τη δυνατότητα να προσληφθούν 4.000 πυροσβέστες πενταετούς υποχρέωσης, προβλέποντας, όμως, ότι δεν είναι αρκετός ο αριθμός αυτός, για να καλύψουν όλο το φάσμα των συναδέλφων συμβασιούχων πυροσβεστών που τότε είχαμε πρόθεση να αποκαταστήσουμε. Προέβλεψε, όμως, ο νομοθέτης και φαίνεται με σαφήνεια και από τα πρακτικά των τότε συνεδριάσεων, ότι όσοι δεν προσληφθούν κατά την πρώτη εφαρμογή, θα τους δοθεί η δυνατότητα να προληφθούν μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, στα οποία έδωσε και ισχύ στη λίστα επιλαχόντων. Δυστυχώς, μέχρι και σήμερα, διανύοντας το τρίτο έτος της εφαρμογής του νόμου αυτού, δεν έχει γίνει καμία εφαρμογή της διάταξης αυτής. Αντιθέτως, έγινε εν μέρει, θα έλεγα, εφαρμογή της διάταξης αυτής και προσελήφθησαν πριν λίγο καιρό 225 μόνιμοι συνάδελφοι πυροσβέστες, μόνο από προκήρυξη και δεν έγινε εφαρμογή της διάταξης που αναφέρει, ότι το 50% των κενών οργανικών θέσεων του Πυροσβεστικού Σώματος θα καλύπτονται από αυτή τη λίστα επιλαχόντων.
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΒΙΡΒΙΔΑΚΗΣ (Πρόεδρος της Επιτροπής): Ολοκληρώστε παρακαλώ.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΔΡΕΑΔΑΚΗΣ (Γραμματέας του Δ.Σ. της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πενταετούς Υποχρέωσης - Συμβασιούχων Πυροσβεστών): Τελειώνω, είναι η τελευταία παράγραφος κ. Πρόεδρε. Επιπλέον, θα ήθελα να σταθώ στους συναδέλφους, οι οποίοι δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να συμπεριληφθούν σε αυτό το νόμο, λόγω έλλειψης κάποιου προσόντος, οι οποίοι, όπως ανέφερα και πριν, είναι αυτοί που έτσι και αλλιώς επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό, είναι συνάδελφοι συμβασιούχοι πυροσβέστες. Απασχολούνται 5 μήνες την αντιπυρική περίοδο και μετά ταμείο ανεργίας. Ζητάμε, λοιπόν, να προσληφθούν τους 6 μήνες της αντιπυρικής περιόδου στο Πυροσβεστικό Σώμα και τους άλλους 6 μήνες να αναλάβουν τα καθήκοντα της προληπτικής πυροπροστασίας, πυρασφάλειας, που επιθυμεί ο κ. Υπουργός να αναλάβει πλέον το Πυροσβεστικό Σώμα.
Θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι και στις δύο αυτές περιπτώσεις, ότι δεν μιλάμε για νέες προσλήψεις το Πυροσβεστικό Σώμα, μιλάμε για συναδέλφους που ήδη επιβαρύνουν τον προϋπολογισμό. Σας ευχαριστώ πολύ και να επισημανθεί ότι όλα τα παραπάνω δεν στοιχίζουν κάτι επιπλέον στον προϋπολογισμό.