Κακουργηματικές διώξεις οι οποίες επισείουν μέχρι και ισόβια κάθειρξη (!) άσκησε η Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών, κατόπιν παραγγελίας του οικονομικού εισαγγελέα Γρηγόρη Πεπόνη, εναντίον του πρώην γενικού γραμματέα Δημόσιας Τάξης, Γρηγόρη Τασούλα, και του πρώην αρχηγού της Π.Υ., Στέλιου Στεφανίδη, για την περιβόητη υπόθεση απόπειρας επέκτασης της μίσθωσης ενός ελικοπτέρου MI 26-T, που θα ζημίωνε το ελληνικό Δημόσιο κατά 730.000 ευρώ. Για την ίδια υπόθεση παραπέμπεται και ο επιχειρηματίας Κωνσταντίνος Δαφέρμος, εκπρόσωπος της εταιρείας Scorpion, στον οποίο αποδίδεται ο ρόλος του ηθικού αυτουργού.
Παράλληλα, οι εισαγγελικές Αρχές άσκησαν δίωξη και εναντίον πέντε αξιωματικών της Π.Υ. για την υπόθεση παράνομης στέγασης των ιδιόκτητων ελικοπτέρων της Πυροσβεστικής καθώς και εναντίον ενός επιχειρηματία, ο οποίος εκπροσωπεί γνωστή εταιρεία.
Εναντίον του κ. Τασούλα ασκήθηκαν διώξεις για τα αδικήματα της απιστίας στην υπηρεσία, απόπειρας απάτης εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου με την επιβαρυντική διάταξη του Ν. 1608/50 και παράβασης καθήκοντος, ενώ ο κ. Στεφανίδης κατηγορείται για τα κακουργήματα της απόπειρας απάτης εις βάρος του Δημοσίου, άμεσης συνέργειας στην απιστία καθώς και για το αδίκημα της υπεξαγωγής εγγράφου εις βάρος του Δημοσίου. Σε ό, τι αφορά τον Κωνσταντίνο Δαφέρμο, κατηγορείται για ηθική αυτουργία κατά συρροή στις ανωτέρω πράξεις.
Η υπόθεση αφορά στη σκανδαλώδη απόπειρα παράτασης της μίσθωσης (για έναν μήνα) ενός ελικοπτέρου βαρέος τύπου MI 26-T, το οποίο μέχρι τις 5 Οκτωβρίου του 2011 επιχειρούσε στην Κρήτη. Το θέμα είχε αποκαλυφθεί από τη zougla.gr με πρωτοσέλιδη ανάρτηση στις 14 Οκτωβρίου και προκάλεσε τριγμούς στο Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, καθώς αποκαλύφθηκε η απόπειρα εξαπάτησης του πρώην υπουργού, κ. Χρήστου Παπουτσή.
Η εν λόγω υπόθεση, μάλιστα, συνετέλεσε στο να οδηγηθεί σε «παραίτηση» ο πρώην γ.γ. Δημόσιας Τάξης, ο οποίος από την πλευρά του δήλωνε εξαπατημένος από τον Στ. Στεφανίδη.
Το ιστορικό
Η δυσώδης ιστορία, η οποία, όπως προέκυψε από την εισαγγελική έρευνα, είχε ως σκοπό να συμψηφιστούν οι οφειλές της εταιρείας Scorpion προς το ελληνικό Δημόσιο, ξεκίνησε όταν απόρρητη εισήγηση, την οποία συνέταξε ο κ. Στεφανίδης και υπέγραψε ο κ. Τασούλας, έφθασε στο υπουργικό γραφείο του κ. Παπουτσή. Βάσει αυτής, προτεινόταν η επέκταση για έναν μήνα της εκμίσθωσης του ελικοπτέρου, που θα κόστιζε 730.000 ευρώ.
Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι κανείς υπηρεσιακός παράγοντας, πλην του κ. Στεφανίδη, δεν είχε εισηγηθεί θετικά για την επέκταση της μίσθωσης, καθώς δεν θεωρήθηκε σκόπιμο και απαραίτητο να δαπανηθούν χρήματα από τον κρατικό κορβανά, αφού -ούτως ή άλλως- η αντιπυρική περίοδος όδευε προς το τέλος της. Είναι χαρακτηριστικό ότι άπαντες (μέχρι και τον υπαρχηγό του Π.Σ.) εισηγήθηκαν αρνητικά και υπέγραψαν ανάλογα.
Ωστόσο, μέσω ενός «ταχυδακτυλουργικού» τρόπου, οι αρνητικές εισηγήσεις και υπογραφές ουδέποτε εμφανίστηκαν στην εισήγηση, η οποία τελικά παρεδόθη στον κ. Παπουτσή. Αντίθετα, ο πρώην αρχηγός της Π.Υ. εισηγήθηκε από μόνος του την επέκταση, απέσπασε την υπογραφή του κ. Τασούλα, του υφυπουργού κ. Όθωνα και προχώρησε την υπόθεση.
Η μοναδική υπογραφή που απέμενε ήταν εκείνη του υπουργού κ. Χρήστου Παπουτσή. Ως εκ θαύματος, όμως, ορισμένα στελέχη του υπουργείου παρατήρησαν την εμφανή απουσία των υπογραφών όλων των υπηρεσιακών παραγόντων μέχρι και αυτής του αρχηγού. Το γεγονός αυτό τους προκάλεσε την περιέργεια και ενθάρρυναν τον κ. Παπουτσή να μην υπογράψει την «περίεργη» εισήγηση, όπως και έγινε.
Οι διώξεις για τη στέγαση
Το δεύτερο σκέλος των διώξεων, που αφορά στο αδίκημα της παράβασης καθήκοντος για πέντε αξιωματικούς της Π.Υ. (πλημμέλημα) και της ηθικής αυτουργίας σε αυτό για εκπρόσωπο της εταιρείας ICSS, έχει να κάνει με τις καταγγελίες που δημοσιεύθηκαν στην εφημερίδα «Καθημερινή» σχετικά με τους διαγωνισμούς για τη στέγαση των πέντε ιδιόκτητων ελικοπτέρων του Σώματος.
Σύμφωνα με αυτές, υπήρξε ευνοϊκή αντιμετώπιση μιας από τις τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στον διαγωνισμό. Για τη συγκεκριμένη υπόθεση είχε υποβληθεί στις 15 Σεπτεμβρίου προσφυγή κατά της απόφασης του Αρχηγείου της Πυροσβεστικής να κατακυρώσει τον διαγωνισμό της ιδιωτικής εταιρείας ICSS A.E. που φέρεται να μην πληροί τις απαραίτητες τεχνικές προϋποθέσεις. Παρότι η προσφυγή απορρίφθηκε από το αρχηγείο της Πυροσβεστικής, η υπόθεση παραπέμφθηκε με πρωτοβουλία στελεχών του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, το οποίο «πάγωσε» την τελική επικύρωση της σύμβασης.
Όσον αφορά στην ανάθεση στέγασης των ελικοπτέρων, αυτή έγινε στην εταιρεία ICSS A.E., που μετείχε στον διαγωνισμό χωρίς να διαθέτει το πιστοποιητικό διασφάλισης ποιότητας ISO 9001, ως όφειλε με βάση την προκήρυξη. Σε προσφυγή που κατέθεσε η εταιρεία Aeroservices, η οποία μετείχε στον διαγωνισμό, αναφέρεται ότι η μη προσκόμιση του πιστοποιητικού συνιστά παραβίαση απαράβατου όρου και συνεπώς η προσφορά πρέπει να απορριφθεί. Την ίδια άποψη διατύπωσε το ένα από τα τρία μέλη της επιτροπής διαγωνισμού. Από τα πρακτικά που δημοσιεύθηκαν προκύπτει ότι οι προσφορές που παρουσιάζουν αποκλίσεις από τις τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης απορρίπτονται ως απαράδεκτες. Συνεπώς, θα έπρεπε να απορριφθούν οι προσφορές των εταιρειών ICSS SA και GREEK AIR. Όμως, η προσφορά όχι μόνο δεν απερρίφθη, αλλά τελικά επελέγη ως η πιο συμφέρουσα.
ΠΗΓΗ: zougla .gr
ΠΗΓΗ: zougla .gr